Produk Asmak

Tuesday, September 13, 2016

Hidup dalam batu selama 54 tahun


Nanchong, China: Satu pasangan suami isteri menjadikan sebuah gua berhampiran bandar ini sebagai kediaman mereka selepas tidak mampu membina rumah sendiri. Lebih menarik lagi, Liang Zifu, 81, dan isterinya, Li Suying, 77, tinggal di gua berkenaan sejak 54 tahun lalu dan tidak berhasrat untuk berpindah.

Walaupun tinggal di dalam gua, pasangan itu mampu membesarkan empat anak mereka dengan sempurna. Zifu berkata, dia mengambil keputusan untuk tinggal di dalam gua akibat tidak mampu membina rumah di kampung selepas berkahwin dengan Li.

Katanya, dia dan isterinya kemudian mengambil keputusan untuk berpindah ke sebuah gua berhampiran kampungnya. Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 13 September 2016 @ 7:57 AM

No comments:

Post a Comment